TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT

Voimassa 1.8.2023 alkaen

Verkkokauppa

JARMIX (Y-tunnus: 1785321-0) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille Suomessa ja muissa EU-maissa. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Verkkokaupassamme käytetään asiakkaan ja verkkokauppamme välissä suojattua SSL-protokollalla suojattua yhteyttä. Suojatussa yhteydessämme kaikki liikenne verkkokauppamme ja asiakkaan välillä tapahtuu suojatussa muodossa.


Yhteystiedot:
Sähköposti: myynti@jarmix.fi
Puhelin: +358 (06) 8636 055
Osoite: Perhontie 11, 69510 HALSUA

Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan kotisivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä ostoehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tämän lisäksi asiakkaalle lähetetään myös tekstiviesti verkkokauppaamme kirjautumisen yhteydessä annettuun matkapuhelinnumeroon heti kun asiakas on vahvistanut tilauksen ja toinen tekstiviesti asiakkaalle lähetetään kun tilaus on postitettu meiltä. Postituksen jälkeen lähetetyssä tekstiviestissä asiakas saa myös pakettien seurantakoodit, joiden avulla asiakas voi seurata tilauksen kuljetusta ja toimitusta. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen.

HUOM Ahvenanmaalaiset! Saadaksenne tuotteet verottomasti tulee teidän valita verkkokauppaan rekisteröityessä osoitetietoihinne maaksi Ahvenanmaa (tällöin hinnat näkyvät teille verottomina ollessanne rekisteröityneenä verkkokaupassamme). Verkkokaupassa kirjautuneena olevat asiakkaat näkevät kaikki hinnat reaaliaikaisesti verottomina, mutta  muuten hinnat näkyvät verollisina. Hinnat ja tilauksen loppusumma muutetaan verottomaksi viimeistään ostoskorissa rekisteröityessä verkkokauppaamme. Maksutapana Ahvenanmaalaisille verkkokaupassa toimii Maksukaistan kautta luottokortit tai mikäli asiakkaalla on pankkitili jossakin Suomen pankissa, niin pankkien maksupainikkeet.


Maksutavat

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Jarmix.fi -verkkokaupassa voi maksaa useilla maksutavoilla. Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta



Maksu pankkipainikkeilla

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.

Käyttämällä pankkien maksupainikkeita maksu kirjautuu järjestelmäämme heti, ja voimme toimittaa tilauksenkin heti! Muistathan palata maksun jälkeen nettikauppaamme, jotta maksu kirjautuu järjestelmäämme heti maksetuksi. Mikäli maksussa on jotakin ongelmia, kirjautuu maksu maksetuksi 1-2 päivän kuluessa.


Pivo

Pivon käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Klikkaile ostokset ostoskoriin, valitse maksutavaksi Pivo ja hyväksy maksu näppärästi oman puhelimesi Pivolla. Voit valita maksuvälineeksi minkä tahansa Pivoon liittämäsi maksuvälineen.

Kun maksat verkkokaupassa Pivolla, myyjä ei missään vaiheessa saa korttitietojasi, vaan ainoastaan tiedon maksun onnistumisesta. Tärkeät korttitietosi pysyvät turvallisesti tallessa Pivossa.

Pivo logo



MobilePay

Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Mobile Pay logo
Siirto

Siirto-maksujärjestelmä mahdollistaa maksut helposti kännykällä, luotettavasti tunnistetun puhelinnumeron välityksellä. Lisätietoja: https://siirto.fi/

Siirto logo

 

Maksa tilisiirrolla ennakkoon

Ole hyvä ja siirrä tilisiirron/laskun osoittama summa pankkitilillemme. Saat tilausvahvistuksen sähköpostilla sisältäen pankkiyhteystiedot ja tilausnumeron. Tuotteet ovat sinulle varattuina 3 päivää ja käsittelemme tilauksen heti tilityksen saatuamme.

Maksu suoritetaan tekemällä laskun summaa vastaava tilisiirto seuraavalle tilille:
Esimerkki tilauksen yhteydessä verkkokaupastamme saamastanne tilisiirron tiedoista:

Summa
32,80 € (sis alv)
Tilinhaltijan nimi/maksun saaja
Jarmix
Sisällytä nämä tiedot
IBAN: FI77 5033 0320 0240 86
BIC: OKOYFIHH
Pankin nimi
Jokilaaksojen osuuspankki/Halsuan konttori

Tilisiirrolla maksatte tuotteet ennakkoon. Mikäli maksu ei ole tilillämme kolmen pankkipäivän kuluessa, niin perumme automaattisesti tilauksenne. Postitamme tilauksen heti kun olemme saaneet maksusuorituksenne. (ts. toimitus heti kun maksunne on kirjautunut pankkitilillemme). Kiitos tilauksesta!


Jousto (maksu laskulla)

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti.

Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90€/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90€/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Jousto laskusta veloitetaan 2,90 euron laskutuslisä.

Joustolla ostaminen on turvallista. Ensimmäisen ostoksen yhteydessä teet vahvan sähköisen tunnistautumisen. Palaavana asiakkaana voit tunnistautua helposti puhelimeen lähetettävän kertakäyttöisen koodin avulla. Jokaisen ostoksen yhteydessä teemme reaaliaikaisen ja automatisoidun luottopäätöksen. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lasku toimitetaan sähköpostitse. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy.

Lue lisää Joustosta osoitteessa: https://www.jousto.com/kuluttajalle. Jousto –verkkokaupan mukavin maksutapa!

Jousto logo



Alisa –lasku

Korotonta maksuaikaa verkko-ostokselle.

Alisa Laskulla maksettaessa kuluttaja-asiakas saa aina 30 vuorokautta täysin korotonta ja kulutonta maksuaikaa verkkokauppaostoksille. Halutessaan ostoksen voi myös jakaa osiin ja hyödyntää joustavat maksuehdot.

Alisa on panostettu merkittävästi asiakkaan ostokokemukseen sekä maksutavan turvallisuuteen. Palaavien asiakkaiden osto-flow on mobiilioptimoitu kolmeen klikkaukseen, uudet asiakkaat tunnistetaan aina vahvalla sähköisellä tunnistautumisella. Ostaminen on siten aina helppoa ja turvallista.

- 30 vrk korotonta ja kulutonta maksuaikaa
- Luottoraja ostoksille jopa 5000 euroa
- Maksuvaihtoehtoina kertamaksu tai maksu erissä
- Markkinoiden sujuvin ostoprosessi



Alisa Yrityslasku

Markkinoiden helpointa B2B ostamista

Ostaminen Alisa Yrityslaskulla onnistuu lähes aina pelkkien yhteystietojen avulla, ilman vahvaa tunnistautumista. Riittää, että pystymme varmistamaan ostajan ja hänen edustaman yrityksen välisen yhteyden. Lasku lähetetään ensisijaisesti verkkolaskuna, mutta myös sähköpostilasku ja paperilasku ovat mahdollisia. Meillä on valmiina tiedossa yritysten viralliset verkkolaskuosoitteet, joten myös laskutusosoitteen valinta on helppoa. Ostolaskun käsittely on suunniteltu yritysostajan kannalta mahdollisimman sujuvaksi ja ostaja saa lisätty laskulle laskun kohdentamiseen tarvittavat viitetiedot. Lisäksi laskulta löytyy ALV-erittely.

Alisa Yrityslaskun normaali maksuaika on 14 vuorokautta. Halutessaan maksuaikaa voi pidentää jopa 60 vuorokauteen. Alisa Yrityslaskun luottoraja on 5000 €. Jos yrityksenne tarvitsee korkeamman luottorajan, voitte olla yhteydessä Alisa asiakaspalveluun. Alisa Yrityslaskun mahdollistaa Alisa Finance Oyj. Lisätietoja Alisa Yrityslaskusta löytyy seuraavasta linkistä: https://www.alisapankki.fi/yritysasiakas/yrityslasku

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway.



PayPal-maksu

Voit maksaa PayPal maksulla jos sinulla on PayPal tunnukset. Lisäksi PayPal maksulla voi maksaa Visa, MasterCard ja American Express luottokorteilla. Lisätietoa PayPal maksusta löytyy PayPalin sivuilta.

PayPal logo

Postiennakko

VALITETTAVASTI OLEMME JOUTUNEET POISTAMAAN POSTIENNAKON MAKSUTAVOISTAMME, SILLÄ POSTIENNAKKOTILAUKSIA ON JÄÄNYT PALJON NOUTAMATTA JA PALAUTUNEISTA TILAUKSISTA AIHEUTUU MEILLE PALJON KULUJA.

Tilauksen voi myös maksaa postiennakolla. Tilaukseen lisätään postiennakkomaksusta aiheutuva lisäkulu, joka näkyy tilauksen yhteydessä ja tilausvahvistuksessa.

Postiennakolla maksat tilauksesi vastaanottamisen yhteydessä. Kotiin kuljetuksen yhteydessä maksuvälineenä käyvät pankkikortit, Visa Electron ja vastaavat käteismaksukortit sekä luottokorteista Visa, MasterCard, American Express ja Diners, EI KÄTEINEN. Postista noudettavat lähetykset voit maksaa myös käteisellä.

Huom! Postiennakolla emme toimita kuin yhden paketin kerrallaan samalle asiakkaalle. Kun asiakas on noutanut edellisen postiennakkolähetyksensä voimme toimittaa paketin jälleen ko. asiakkaalle!

Postiennakolla toimitettavissa tilauksissa pidämme oikeuden olla toimittamatta/peruuttaa tilauksen mikäli epäilemme että tilausta ei noudeta!

Postiennakko



Toimitustavat ja -kulut

Tilauksesi toimituskulut näet valittuasi maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tilaukset kirjattuna (esim. postipaketit) tai kirjaamattomana (kirjeet) toimituksena, joista kirjattuja lähetyksiä voi seurata Postin lähetystunnuksella. Pääsääntöisesti tilaukset toimitetaan postipaketteina. Asiakkaalle lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Lisäksi asiakkaalle lähetetään myös tekstiviesti verkkokauppaamme kirjautumisen yhteydessä annettuun matkapuhelinnumeroon heti kun asiakas on vahvistanut tilauksen ja toinen tekstiviesti asiakkaalle lähetetään kun tilaus on postitettu meiltä. Postituksen jälkeen lähetetyssä tekstiviestissä asiakas saa myös pakettien seurantakoodit, joiden avulla asiakas voi seurata tilauksen kuljetusta ja toimitusta.

Jarmixissa muistetaan, että pienikin ympäristöteko merkitsee, ja siksi pyrimme hyödyntämään lähetysten pakkaamisessa kierrätysmateriaalia. 


Toimitustavat


Nouto liikkeestämme:
Nouto myymälästämme (Perhontie 11, 69510 HALSUA)
Nouto myymälästä

Posti, Postipaketti. Nouda tilauksesi valitsemastasi Postin noutopisteestä tai pakettiautomaatista. Postin tiheä verkosto ja myymälöiden sekä kauppakeskusten pitkät palveluajat iltaisin ja viikonloppuisin takaavat, että paketin voi noutaa läheltä silloin kun se itselle parhaiten sopii. Saat ohjeet noutamiseen tekstiviestillä paketin saapuessa. Lähetyksiä voi seurata lähetystunnuksen perusteella. Paketti on ilmastoystävällinen Posti Green-lähetys. Pakettia säilytetään Postissa 7 vrk.

Posti, nouto noutopisteestäPosti, nouto pakettiautomaatista



Posti, Kotipaketti.
Posti tuo tilauksesi haluamaasi osoitteeseen ilmastoystävällisenä Posti Green-lähetyksenä, ja soittaa ja sopii kanssasi sopivimman toimitusajankohdan. Lähetyksiä voi seurata lähetystunnuksen perusteella.

Posti, kotiinkuljetus


Toimituskulut

Hinnat alkaen 6.8.2023. Hinnat voimassa toistaiseksi.

Nouto liikkeestämme:  Ilmainen
Posti, Postipaketti: Alkaen 6,95 € Lopullinen hinta näkyy kassalla.
Posti, Kotipaketti: Alkaen 12,95 € Lopullinen hinta näkyy kassalla.

 

Tärkeää – noutamattomasta paketista aiheutuvat kustannukset

Mikäli kadut tilaustasi jo ennen kuin saat pakettisi, tulee sinun joka tapauksessa hakea paketti postista ja lähettää se takaisin meille. Mikäli saamme postilta tiedon että paketti on saapunut postitoimipaikkaan mutta sitä ei ole noudettu, veloitamme 30 € hallinnollisia kuluja. Syynä se, että noutamatta jäänyt paketti maksaa meille melko paljon ja menee pitkään ennen kuin saamme noutamatta jätetyn paketin takaisin meille. Tämän lisäksi laskutamme maksutavasta (esimerkiksi Maksukaista-lasku ja luottokortit) aiheutuvat lisäkulut, provisiot asiakkaalta.

Huomioithan, että posti voi lähettää saapumisilmoituksen paketista myös vain tekstiviestillä: varmista että ilmoitat puhelinnumerosi oikein tilausta tehdessäsi!


Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-3 päivää. Klo 12.00 mennessä tulleet tilaukset pyrimme postittamaan vielä samana päivänä, kuitenkin viimeistään seuraavana päivänä. Poikkeavat toimitusajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä.  Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.



Vaihto- ja palautusehdot

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Rajoitukset palautusoikeudesta (kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti) Sinetöitynä myydyn tuotteen sinetin tulee olla ehjä. Tällaisia tuotteita ovat: Konsoli- ja tietokonepelit, -ohjelmat, -ohjelmistot, elokuvat ja cd-levyt. Avatuilla kosmetiikka-, hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi epillaattorit, ladyshaverit, partakoneet, ihokarvatrimmerit ja nenä/korvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet ja kotiparturi, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet.

Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteen, ota ennen tuotteen lähettämistä yhteyttä Jarmixiin puhelimitse tai sähköpostitse, jotta voimme sopia palautukseen liittyvistä toimista. Palautusten pakkaus- ja postitusmateriaaleja ei korvata, joten hyödynnäthän esim. kierrätyskuoria. Mikäli palautus koskee vain osaa tilauksestasi, emme palauta alkuperäisiä toimituskuluja. Uudesta tilauksesta veloitetaan tilauksen mukaiset toimituskulut.

Määrämittaan leikatuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta! Mikäli tuotteessasi on kuitenkin selvä käyttöä haittaava valmistusvirhe tai muu vika, ota yhteyttä 06 8636 055 tai myynti@jarmix.fi.

Mikäli tarvitset apua sopivien tuotteiden valinnassa, ota toki yhteyttä. Näin vältymme turhilta palautuksilta ja vaihdoilta.

Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita tarkistusajan jälkeen, ole suoraan yhteydessä kauppiaaseen. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan asiakasnumerosi/nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.

Palautukset ja tuotevaihdot tulee tehdä Postin kautta. Helppo asiakaspalautustapa on käyttää tilauksen mukana tullutta ASIAKASPALAUTUS-osoitekorttia. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, etteivät ne vahingoitu kuljetuksessa. Mikäli tilauksen mukana ei ole tullut asiakaspalautus-osoitekorttia, tilauksen päälle tulee kirjoittaa alla oleva osoite. Asiakaspalautukset jätetään postiin.

Palautusosoite:     JARMIX
                              ASIAKASPALAUTUS 
                              Sopimustunnus: 660642                              
                              PERHONTIE 11                             
                              69510 HALSUA 

Palauttamiseen löydät ohjeita myös Postin sivuilta osoitteesta: https://www.posti.fi/fi/henkiloille/paketit-ja-seuranta/palauta-paketti 

Jarmix maksaa asiakaspalautusten lähetyskulut.
Saat postista palautuskuitin todisteeksi palautuksestasi.
Huom! Lunastamme vain Suomesta lähetettyjä palautuksia. 


Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Tärkeää – noutamattomasta paketista aiheutuvat kustannukset

Mikäli kadut tilaustasi jo ennen kuin saat pakettisi, tulee sinun joka tapauksessa hakea paketti postista ja lähettää se takaisin meille. Mikäli saamme postilta tiedon että paketti on saapunut postitoimipaikkaan mutta sitä ei ole noudettu, veloitamme 30 € hallinnollisia kuluja. Syynä se, että noutamatta jäänyt paketti maksaa meille melko paljon ja menee pitkään ennen kuin saamme noutamatta jätetyn paketin takaisin meille. Tämän lisäksi laskutamme maksutavasta (esimerkiksi Maksukaista-lasku ja luottokortit) aiheutuvat lisäkulut, provisiot asiakkaalta.

Huomioithan, että posti voi lähettää saapumisilmoituksen paketista myös vain tekstiviestillä: varmista että ilmoitat puhelinnumerosi oikein tilausta tehdessäsi!

Tietosuojaseloste

Sisältö

  • Tiivistelmä
  • Rekisterinpitäjä ja sen yhteystiedot
  • Mitä tietoja minusta voidaan kerätä?
  • Mihin henkilötietojani käytetään?
  • Miten tietojani säilytetään ja suojataan?
  • Kuka käsittelee henkilötietojani?
  • Kuinka kauan tietojani säilytetään?
  • Millaisia oikeuksia minulla on?
  • Kuinka saan järjestelmään itsestäni tallennetut tiedot?
  • Miten voin vaikuttaa tietojeni käyttöön?
  • Luovutetaanko henkilötietojani kolmansille osapuolille?
  • Käytetäänkö kaupan sivuilla evästeitä ja mitä ne ovat?
  • Voidaanko tätä tietosuojaselostetta muuttaa?
  • Mihin voin ottaa yhteyttä?

Tiivistelmä

Jarmix.fi on sitoutunut suojaamaan asiakkaidensa yksityisyyttä ja tarjoamme sinulle mahdollisuuden vaikuttaa tietojesi käsittelyyn. tilinhallintasivulla voit halutessasi rajata tietojesi käyttöä.

Tietosuojaselosteella informoimme asiakkaitamme heidän henkilötietojensa käsittelystä. Kukin asiakas on tietosuoja-asetuksessa määritetty rekisteröity.

Asiakkaan on hyväksyttävä tämän tietosuojaselosteen ehdot käyttääkseen Jarmix.fin palveluita.

Keräämämme tiedot voidaan jakaa käyttäjän antamiin, verkkopalveluiden käytöstä havannoituihin sekä analytiikan avulla johdettuihin tietoihin.

Käytämme tietoja:

  • Helppokäyttöisen ja turvallisen palvelun toimittamiseen
  • Hyvän asiakaskokemuksen tarjoamiseen
  • Tuotesuositusten ja markkinoinnin parantamiseen
  • Asiakaspalvelun ja verkkokaupan kehittämiseen

Rekisterinpitäjä ja sen yhteystiedot

Käsiteltävien henkilötietojen rekisterinpitäjänä toimii:

Jarmix.fi (Y-tunnus: 1785321-0)
Perhontie 11
69510 HALSUA

Tietosuojasta ja henkilötietojen käsittelystä voit kysyä lisää asiakaspalvelustamme:

myynti@jarmix.fi

Mitä tietoja minusta voidaan kerätä?

  • Käyttäjän itsensä antamat tai henkilökohtaisesti tunnistavat tiedot
    • Tunnistamistiedot, kuten nimi
      • Henkilötunnus asiakkaan tunnistamiseksi luottosopimusta tehtäessä
      • Passitiedot tai vastaavat Tullin vaatimat tiedot tilattaessa tuotteita tai palveluita verottomana Suomen ulkopuolelta
    • Yhteystiedot, kuten osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero
    • Maksutiedot, mukaan lukien luottosopimukset ja muut laskutustiedot
    • Asiakkaan suostumuksella sijaintitiedot, joita käytetään toimitusajan arviointiin
  • Palvelujen käytöstä havainnoidut ja analytiikan avulla johdetut tiedot
    • Ostoshistoria, mm. tilatut tuotteet ja niiden hintatiedot
    • Toimitustiedot, kuten valittu toimitustapa ja toimitusosoite
    • Tuotearvostelut
    • Verkkokaupan käyttö- ja selaustiedot sekä päätelaitteen tunnistetiedot
    • Tuotesuositus- ja muut kohdennettuun sisältöön käytetyt tiedot ja tunnisteet

Tietojen pääasiallinen lähde on käyttäjä itse, minkä lisäksi saatamme saada lisätietoja yhteistyökumppaneiltamme, esimerkiksi luottopalvelujen tarjoajalta.

Voit hallita tietojen käyttöä tilinhallinta-sivulla.

Mihin henkilötietojani käytetään?

Henkilötietoja käytetään

  • Asiakkuuden ylläpitämiseen
  • Tilausten toimitukseen, käsittelyyn ja arkistointiin
  • Jarmix.fin toiminnan ja palveluiden kehittämiseen
  • Asiakaskokemuksen parantamiseen
  • Tilastollisiin tarkoituksiin
  • Henkilökohtaisemman kohdennetun sisällön ja markkinoinnin tuottamiseen
  • Väärinkäytösten estämiseen
  • Paremman asiakaspalvelun tarjoamiseen

Tietoja käsitellään asiakkaan ja Jarmix.fin väliseen asiakassuhteeseen, sivuston käyttöön tai asiakkaan erilliseen nimenomaiseen suostumukseen perustuen.

Miten tietojani säilytetään ja suojataan?

Kaikki henkilötiedot ovat suojattu asiattomalta pääsyltä ja vahingossa tai laittomasti tapahtuvalta tietojen hävittämiseltä, muuttamiselta, luovuttamiselta, siirtämiseltä tai muulta laittomalta käsittelemiseltä.

Jarmix.fi säilyttää asiakastietoja Suomessa. Konesalit ja kaupan järjestelmien tekninen sekä prosessien tietoturva ovat erittäin korkealla tasolla. Palvelimet on suojattu tietomurtoja ja palvelunestohyökkäyksiä vastaan.

Henkilötietojen käsittelyssä ja käsittelyn suunnittelussa noudatamme hyviä tietosuojakäytäntöjä mm. tiedon konsolidointi, minimointi, pseudonymisointi ja anonymisointi, jos se vain on mahdollista. Henkilötietojen käsittelyssä on huomioitu 25.5.2018 alkaen noudatettavan EU:n tietosuoja-asetuksen vaatimukset.

Kaikkea pääsyä henkilötietoon valvotaan hyvien käytäntöjen mukaisesti.

Kuka käsittelee henkilötietojani?

Asiakastietoihin on pääsy vain Jarmix.fi omilla työntekijöillä ja henkilökuntamme on koulutettu käyttämään tietoja turvallisesti ja eettisesti.

Käytämme luotettuja sopimuskumppaneita, jolloin tietoa voidaan siirtää kolmannelle osapuolelle. Kaikkien kumppanien kanssa on sopimuksissa huomioitu EU:n tietosuoja-asetuksen ja muun lainsäädännön asettamat vaatimukset.

Tietojen hallinnasta vastuussa oleva yritys:
Jarmix.fi (Y-tunnus: 1785321-0)
Perhontie 11
69510 HALSUA

Kuinka kauan tietojani säilytetään?

Säilytämme henkilökohtaisia tietojasi vain tarvittavan ajan, jotta voimme täyttää tässä selosteessa kuvatut käyttötarkoitukset. Lisäksi joitain tietoja voidaan säilyttää kauemmin niiltä osin kuin se on tarpeen laissa asetettujen velvollisuuksien, kuten kirjanpitoa ja kuluttajakauppaa koskevien vastuiden, toteuttamiseksi ja niiden asianmukaisen toteuttamisen näyttämiseksi.

Asiakkaan pyynnöstä häntä koskeva henkilötieto voidaan poistaa tai anonymisoida Verkkokaupan järjestelmistä ja tietoa ei enää käytetä selosteessa lueteltuihin tarkoituksiin.

Osalle tietoa lainsäädäntö asettaa velvoitteita tiedon pidempiaikaiselle tallentamiselle, mm. seuraaviin tarkoituksiin:

  • Kirjanpitolaki määrittelee tiedolle pidempiä säilytysaikoja riippumatta siitä sisältääkö aineisto henkilötietoja tai ei
  • Järjestelmien lokitietoa kerätään ja säilytetään lain edellyttämällä tavalla, jotta voimme tarjota lainmukaisen ja turvallisen verkkokaupan asiakkaillemme
  • Riittävien varmuuskopioiden ottaminen kaupan tietokannoista ja järjestelmistä tietojen turvaamiseksi, virhetilanteiden korjaamiseksi ja tietoturvan sekä jatkuvuuden varmentamiseksi

Millaisia oikeuksia minulla on?

Asiakkaana sinulla on oikeus:

  • Saada pääsy itseäsi koskeviin henkilötietoihin, mukaan lukien oikeus saada jäljennös sinua koskevista henkilötiedoista
  • Pyytää itseäsi koskevien henkilötietojen oikaisemista tai poistamista
  • Tietyin edellytyksin pyytää käsittelyn rajoittamista tai vastustaa henkilötietojen käsittelyä

Lisäksi, jos käsittely perustuu erilliseen suostumukseen, sinulla on oikeus peruuttaa suostumuksesi milloin tahansa. Huomaathan, ettei tämä vaikuta ennen suostumuksen peruuttamista suoritetun käsittelyn lainmukaisuuteen.

Voit tehdä oikeuksiesi käyttämistä koskevan pyynnön ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Pyynnön tulee olla riittävällä tavalla yksilöity, jotta asiakaspalvelumme voi todentaa henkilöllisyytesi. Jos jossakin tapauksessa emme pysty joltain osin toteuttamaan pyyntöäsi, kuten poistamaan kaikkia tietoja joiden säilyttämiseen meillä on lakisääteinen velvollisuus (esimerkiksi luotonantotiedot) tai oikeus, ilmoitamme sinulle asiasta.

Jos huomaat, että käsittelyssä on puutteita tai se on lainvastaista, sinulla on oikeus tehdä asiasta valitus tietosuojaviranomaiselle.

Kuinka saan järjestelmään itsestäni tallennetut tiedot?

Voit pyytää järjestelmiin tallennetut tiedot itsellesi ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme:
myynti@jarmix.fi

Miten voin vaikuttaa tietojeni käyttöön?

Jarmix.fi on sitoutunut tarjoamaan asiakkailleen mahdollisuuksia vaikuttaa tietojensa keräämiseen ja käyttöön.

Voit itse päättää sinulle kohdistetusta markkinoinnista, lisäarvopalveluista ja ottaa tai olla ottamatta vastaan erilaisia markkinointiviestejä. Vaihtoehdot löydät tilinhallinta-sivulta. Kehitämme palveluamme jatkuvasti, joten toimintoja voidaan lisätä, muuttaa tai poistaa.

Asiakas voi myös koska tahansa lopettaa asiakastilinsä ja pyytää Jarmix.fin poistamaan omat tietonsa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Huom! Joissain tapauksissa kaikkea tietoa ei voida poistaa ja lainsäädäntö voi vaatia säilyttämään osan asiakkaaseen liittyvästä tiedosta.

Luovutetaanko henkilötietojani kolmansille osapuolille?

Luovutamme joitakin välttämättömiä tietoja kolmansille osapuolille toimituksen takaamiseksi sekä markkinointia varten. Tietosi välittyvät myös luottopäätöksen yhteydessä luottoa myöntävälle taholle.

Käytämme asiakastietoja kolmansien osapuolten kanssa analyysi- ja personointitarkoituksissa. Voimme luovuttaa ostokäyttäytymis- ja selaustietoja kumppaneille, jotta voimme tarjota sinua kiinnostavia tuotteita ja tarjouksia. Analyysi- ja personointitarkoituksiin käytetty tieto on anonymisoitua tai pseudonymisoitua aina mahdollisuuksien mukaan. Vain me voimme yhdistää käytetyn pseudonymisoidun tiedon nimeesi.

Asiakas voi rajata tietojen luovuttamista markkinointitarkoituksiin tilinhallinnasta.

Tarvittaessa luovutamme tietoja myös viranomaisten pyynnöstä, informoimme tietopyynnöistä aina myös asiakasta, jos se on lain puitteissa sallittua.

Käytetäänkö kaupan sivuillla evästeitä ja mitä ne ovat?

Jarmix.fi käyttää evästeitä (”cookies”) ja muita vastaavia tekniikoita, kuten selaimen paikallista varastoa (“local storage”). Evästeet ovat päätelaitteen selaimen ja palvelimen välisiä pieniä tekstitiedostoja. Käytämme evästeitä asiakkaan tunnistamiseen, kirjautumisen ylläpitämiseen ja ostoskorin toimintoihin. Näihin toimintoihin evästeiden käyttö ja niiden käytön hyväksyminen on pakollista. Palvelimen asettamat evästeet säilyvät selaimessa yhden (1) kuukauden, ellei niitä poisteta erikseen selaimen asetuksista. Sivustolla käynti asettaa evästeet uudelleen selaimen sen salliessa. Selaimen paikallista varastoa käytetään esimerkiksi tuotteiden toimitusaika-arvioita varten.

Evästeitä käytetään myös käyttökokemuksen personointiin. Asiakkaan salliessa personoinnin, voimme tarjota enemmän asiakasta kiinnostavia tuotteita ja paremmin kohdennettua mainontaa. Personointia varten asiakkaan selaimeen asetetaan kolmannen osapuolen (RichRelevance) eväste. RichRelevancelle lähetettävä tieto, kuten tuotesivuilla vierailut ja hakuhistoria, on anonymisoitua, eikä kolmannen osapuolen ole mahdollista selvittää asiakkaan identiteettiä.

Hyödynnämme myös muita tekniikoita, kuten kuvapistetunnisteita (mm. Google Analytics) ja jäljitteitä. Nämä tekniikat auttavat meitä ymmärtämään paremmin asiakkaidemme käyttäytymistä ja kertovat meille mitkä tuotteet asiakkaitamme kiinnostavat ja mitkä toiminnot ja palvelut ovat asiakkaillemme hyödyllisimpiä.

Analyysiin käytetty tieto on anonymisoitua aina kun se on mahdollista. Muutoin käsittelemme tietoja henkilökohtaisina niiltä osin kuin tunniste sisältää asiakkaan kohdentavia tietoja, kuten IP-osoitteen. Myös tunnisteet, jotka on yhdistetty asiakkaaseen jollakin tapaa, käsitellään henkilökohtaisena tietona.

Voidaanko tätä tietosuojaselostetta muuttaa?

Palveluiden kehityksen ja läinsäädännön muutosten johdosta pidätämme oikeuden muuttaa tietosuojaselostetta. Merkittävistä muutoksista tietosuojaselosteeseen ilmoitetaan rekisteröityneille asiakkaille ehtojen päivityksen yhteydessä.

Mihin voin ottaa yhteyttä?

Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme tietosuojaselosteeseen ja markkinointiin liittyvissä kysymyksissä:

myynti@jarmix.fi


Jarmix.fi logo

© 2023. Jarmix.fi